torsdag 9 april 2009

Packningen inledd

Jaha.... då var det dags att packa inför det här äventyret. Små högar av kläder, medeciner, fotoutrustning, dykutrustning och annat fyller vardagsrummet och funderingarna på "vad har jag glömt" fyller mig. En sak har jag redan kommit på. För några minuter sen tog jag min första Lariam (malariaprofylax) och konstaterade då att jag måste hämta ut ett paket till. Hoppas det finns något apotek som har öppet imorgon!

Annars känns det mest som lunget före stormen. Allt känns färdigt på något sätt. Jag har läst på så mycket jag orkar, jag har tänkt och andats den här semestern så länge nu att det nästan inte behövs. Fast samtidigt inte. Jag håller på att klättra på väggarna och jag är verkligen trött och behöver ett rejält miljöombyte. Jag har bara inte fattat att söndag är min första dag i hongkong och onsdagen därpå sover jag i mitt hem de följande 6 veckorna. Helt galet.

1 kommentar: