måndag 13 april 2009

Man får ligga i (blöt) om man vill vara på topp(en)

Tjo!

Hemma igen efter en tur på Victoria peak. Jag tog mig dit för det vara så fint väder. Efter en tur uppe på terassen och en promenad genom shoppingen som fanns där uppe blev det lite mat. Det var dags att prova den lite dyrare maten tänkte jag. Lite dyrare blev det. Strax under 500 fick jag betala, men det var bland det godaste jag har ätit i mitt liv (se bild). Tre stor räkor i en sås med lite grönsaker samt ris. En kall öl och underbart kaffe. Efter maten hittade jag en promenadstig runt toppen och började gå... efter 1/4 av sträckan (gissar jag) började det regna, så då var det bara att ta sig hemåt. Efter lite kamp mot regnet så hade jag kommit ner till tunnelbanan och var på väg hem.



Snart kan jag nog börja använda min vänster hand på riktigt igen. Det är nog inte något jag nämnt än, men ca 2 timmar innan jag lämnade Lund så skar jag mig ganska djupt i min vänstertumme. När jag skar paprikan som jag höll i tänkte jag "oj vad den här kniven var vass". Det är en ganska intressant upplevelse att sen resa enhänt. Nu ska jag ta reda på hur man kan få lite vettiga väderrapporter för Hongkong samt ifall problemen i bankok kan påverka mig på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar