söndag 12 april 2009

Framme i Hongkong

Nu har jag varit i hongkong i lite mer än en dag och jag har redan hunnit tröttna på påflugna skräddare och klockförsäljare. undantaget det så har jag härligt. Det tog mig enda tills jag satt på ett litet hak med enbart ortsbor omkringmig och åt en nudelsoppa med bläckfiskbollar i som jag insåg hur mycket jag verkligen behövde semester. Nu "ligger" jag iallafall i min "säng" i mitt "hotelrum". Anledningen till citationsteknena är att det är inte stort här. Jag bor nog nästan så billigt man kan bo. Men det är väldigt skönt att få lite tystnad omkring sig.
I eftermiddag tänkte jag nog ta mig upp till victoria peak och titta på utsikten. Efter det blir det nog mat någonstanns i central och efter det kanske en tur till nattmarknaden på templestreet.
Imorgon ska jag nog göra det jag från början tänkte göra idag, vilket är att ta mig till shenzen och till minsk world. Innan jag lämnar er så tänkte jag bara att ni kunde få se vilken "utsikt" jag fick för att jag betalade ca 100 extra hongkong dollar för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar