fredag 24 april 2009

En typisk dag

Hejsan!

Idag har jag spenderat ganska exakt en vecka här på swiss cottages i byn Tekkek på Tioman. Jag tänkte nu delge för er ungefär hur en dag här ser ut.

08:30 frukost. Varierande sorter med överlag ganska lite mat.
09:15 Dagens första dyk
11:30 Dagens andra dyk
13:30 Lunch. Dagens första chans att äta sig riktigt mätt
15:00 Lektion i något koralrevsrelaterat. Allt ifrån koraller till alger till fiskar
17:00 Någon varierande aktivitet
19:30 Kvällsmat

Det är inte så vanligt att man orkar vara vaken alltför länge om kvällarna. Inte än iallafall.

Idag har jag sett haj för första gången i mitt liv. En så kallad black tip reef shark. För er som inte vet så kan jag tala om att det är en ganska liten hajart.
Bildbevis följer.



Eftersom den där bilden inte direkt var höjden av estetiskt tilltalande bild följer här istället en tagen under de dagliga, eller snarare nattliga, åskväder som rullar förbi ute på havet.



Imorgon är vår lediga dag. Det kanske låter konstigt att man får en ledig dag på sin semester men det är alltså en ledig dag ifrån dykning och planering som avses. Jag, och ett par andra ur gruppen, tänkte ta en promenad/trekking över ön. Det ska tydligen ta ungefär tre timmar att korsa ön, så vi tyckte det kunde vara ganska kul.

Tills nästa gång, Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder! Jag vill också ut och resa. Skönt att höra att det inte verkar gå någon nöd på dig.

    kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Så härligt! Lägg gärna upp fler bilder, det är så roligt att se allt roligt du hittar på!

    SvaraRadera