torsdag 21 maj 2009

Rescuekursen inledd

Hejsan!

Idag har vi inlett rescuekursen. I vattnet i skyfall har jag både spelat panikslagen och räddat en spelat panikslagen dykare. Vädret gjorde det minst sagt stämningsfullt. Innan detta hade vi varit på ett undersökningsdyk. Då hade det återigen varit dags för mig att upptäcka en ny fiskart. Onespot Rabbitfish.


Igår hände det ett par saker. Bland annat var det dags för mig att ge mig ut på en fisketur. Jag fick en fisk. En Honeycomb grouper. Jag var först med att få fisk i båten. Däremot var jag ensam om att bara få en. Anika fick en jack, en monogrammed monocle breem och en emperor av någon sort.

Igår började även paniken komma: Det är nu exakt en vecka tills expeditionen är över. Hur ska jag klara mig i den "vanliga" världen efter det här?. Är detta ett liv jag hade kunnat tänka mig annars? Jag tog en blid på Katie igår.


Hon driver Blueventures Malaysia. När jag ser den bilden så känns det inte som ett svårt liv att ha på något sätt :-) Men det är säkert mycket svårt bakom kulisserna som jag inte ser.

Igår fick de ÄNTLIGEN för sig att publicera mitt inlägg på blueventures blog. Det går att läsa här: http://blog.blueventures.org/

Imorgon ska vi iväg till Mukut, som ligger på den södra sidan av Tioman. Där ska vi genomföra ett par dyk, utbilda i skolan, bo hos ett par familjer (vi är ändå 10 stycken sammanlagt) och säkert hinna med mycket spännande som jag inte kan ana ännu.

Tills vi läses nästa gång. Ha det helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar