söndag 17 maj 2009

(Denna rubrik har avsiktligen lämnats tom)

Hej!

Nej jag kunde inte komma på någon bra eller rolig rubrik. Jag orkade inte försöka så länge heller.

Igår var det alltså dags för oss att först plocka upp crown of thorns och därefter lära skolbarn saker om återvinning, sopor och vad man kan och bör göra.


Förmiddagen den dagen hade vi plockat crown of thorns. Vi hittade 24 stycken.

Dagen efter var det återigen crown of thorns på agendan. Vi åkte till two islands. På det första dyket hittades 60 och på det andra 11. Vi hade med andra ord hittat 95. Det viktiga med detta är att vi därmed slog en annan dykskolan och vann ett vad om en flaska whiskey. De hade hittat 67. Man ska då veta att vi kom 4 sammanlagt på ön. De som hade hittat flest hade hittat över 450 och tvåan över 250. Allt som allt hade det under två dagar plockats upp över 1200 stycken.

Mellan dyken stannade vi till på en ö och pausade. Vi hade varit på den innan och då noterat att det var väldigt stora ödlor på den och att de inte var så skygga som dem vi har nära oss på swiss cottages. Därför hade jag tagit med min kamera så att jag kunde ta lite bilder på dem.


Det har varit en ganska jobbig helg. Jobbig i bemärkelsen att jag är väldigt trött, inte att den inte har varit rolig. Imorgon börjar vardagen igen. upp, frukost, två dyk med undersökningar, lunch, dokumentera dagens dyk, kanske en föreläsning, möte, kvällsmat, bloggskrivande och sen sängdags. I runda slängar iallafall.

Nej, nu är det dags att nanna. Klockan är strax efter 11 och jag är trött som bara den.Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar