torsdag 7 maj 2009

Nu blir det paus

Idag har jag klarat de två första proven som krävs för att bli en rescue diver. Det är egentligen frågan om en helt generisk hjärtlung och första hjälpen utbildning.

Imorgon ska vi ha ett dyk här, sen ska vi ta och trekka över ön till Juara, som är på den östra sidan av ön, där båten möter upp oss med vår dykutrustning. Sen ska vi dyka och bo i tält där i ett par dagar. Detta betyder förstårs att jag inte kommer att kunna skriva inlägg på ett par dagar. Jag är inte helt säker på vilken dag vi kommer till baka till "hemma" igen, men jag vet att vi ska vara här på tisdag iallafall. På onsdag kommer Matt, som är den instruktör som vi har mest kontakt med att lämna oss och åka till KL. Jag är inte helt klar på vem som kommmer att fortsätta rescuekursen med oss.

Idag får ni ingen bild. Jag har inte haft kameran framme på ett par dagar nu och det borde reflekteras på bloggen. Tycker ni att detta är illa får ni väl klaga :-)

Nu tror jag att jag ska ta en nattdusch och krypa till kojs. Idag har varit en väldigt varm dag. Jag har nog varit genomsvett hela dagen igenom.

Kram och ha det bra. Läses om ett par dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar